Oasis Of Peace

واحة السلام

السلم , الأمن, الاستقرار مصطلحات لايخلو منها قاموس العلاقات بين البشر وهي مطمح جل الأفكار والمثل التي يسعى إليها البشر سلما أو حربا, لكن ذلك لايكون إلا باتخاد الخطوات العملية نحو صياغة هذا الهدف السامي وذلك بإعلان المجتمع الإنساني برنامجا زمنيا لايخرج عن إطاره ولايقفز عن أهدافه أي كان ويؤطر ذلك في تشريع يحترم وينفذ.

بدءا من التخلص من كافة أسلحة الدمار الشامل كخطوة أولى للتعبير عن حسن النوايا في طريق التخلص من فكرة التعامل بالقوة في العلاقات بين الشعوب.

إن هذا المطلب لايبدو خياليا بل ان الواقع أثبت جديته وصدقه .

ففي سابقة تاريخية وسيرا على النهج السوي واحقاقا لقيم ومثل السلام ولتحقيق عالم آمن مسالم قامت الجماهيرية العظمى بالتخلص الطوعي من كافة معدات وآليات وبرامج إنتاج أسلحة الدمار الشامل, وإذ تبدو هذه الخطوة نتاجا لقيم المجتمع الجماهيري مجتمع الحرية والسلم والأمن الاجتماعي, وإذ يبدو من هذا كله أن هذه السابقة التاريخية لما لها من دلالات ومؤشرات تؤطر للسير قدما نحو البرامج السلمية.

فإنه يحمل المجتمع الدولي مسؤوليات يجب الالتزام بها تجاه الجماهيرية كرائدة للسلم العالمي وهو ما أكده الواقع الذي أثبت من خلال الخطوات العملية إنه بالامكان إيجاد عالم خال من أسلحة الدمار الشامل يؤكد من خلال النظم والتشريعات في ذلك.

إن الشجاعة التي اتسم بها القرار الليبي يجب أن يدخل في إطارها كافة أعضاء المجتمع الدولي للتخلص من هذا الخطر الذي يهدد البشرية بالفناء.

موقفنا ثابت تجاه السلم ينبع من جذورنا وإرثنا الحضاري لكن ذلك يجعلنا أشد قوة وصلابة ومعنا كل الشعوب المحبة للسلام للوقوف بثقة في مواجهة الحملات التي يحاول البعض من خلالها تشويه قيمنا ومبادئنا التي تنطلق منها مواقفنا الثابتة ولنفتح عيون العالم ونوقظ في ضميره الحي أن هذه الخطوة إذا لم تجد ما تستحقه ومايترتب عليها من التزامات فإن ذلك سيفجر أزمة عدم ثقة في كل الوعود وفي كل المواثيق التي أكدت الجماهيرية حرصها على الالتزام بها.

إن محاولة إلهاء الرأي العام العالمي عن حقيقة موقف الجماهيرية بالتشويش وبالتهم الجزاف وبتهميش هذه الخطوة الجبارة الشجاعة يعود بالبشرية إلى ماقبل صدور وتنفيذ القرار الليبي الشجاع. إن المعارك الجانبية التي يحاول بها البعض النيل من هذا المكسب العظيم للبشرية قبل أن يكون مكسبا وانتصارا ليبياً هو في الحقيقة يكشف عن تنكر للعهود والمواثيق ويدخل في إطار الحرب غير المعلنة ويجعل شعوب العالم تسعى لامتلاك تلك الأسلحة لتكون رادعا أمام القوى الشريرة.

على العالم بعد هذه الخطوة أن ينهي امتلاك الدول لمثل تلك الأسلحة سلما أو حربا في معادلة توافقية تسعى للتنمية وتؤكد السلام وبث مبادئه بعد أن أثبتت الجماهيرية إنه بالإمكان تحقيق ذلك.

Archive Link

English Translation

Oasis of Peace

Peace, security, stability terms for Aakhalo including dictionary relations between human beings is an aspiration most of the ideas and ideals sought by the people peace or war, but that the Nokia but Batkhad practical steps towards the formulation of this lofty goal. Such a declaration of human society a timetable to detract from its framework and Aigvz on its goals of any was framed in the legislation respected and implemented.

Starting from the disposal of all weapons of mass destruction as a first step to express their good intentions in the way of deal to get rid of the idea of force in relations between peoples.

This requirement does not seem fanciful, but the reality proved his seriousness and sincerity.

In the historical precedent and walk approach normal and, in fairness to the values ​​and ideals of peace and to achieve a world safe peaceful the Great Jamahiriya rid voluntary of all equipment, machinery and production programs of weapons of mass destruction, and seem to move a product of society’s values ​​the mass society of freedom, peace and social security, and seems from all this that This historical precedent because of its implications and indicators of frame to move forward towards the peaceful programs.

It carries the responsibilities of the international community must be adhered to the Libyan leader to world peace which was confirmed by the reality that has proven through the practical steps it is possible to create a world free of weapons of mass destruction confirms, through regulations and legislation to do so.

The courage that characterized the Libyan decision must be included in which all members of the international community to get rid of this menace that threatens mankind with extinction.

Our position is fixed to peace stems from our roots and our heritage of civilization, but that makes us even more strength and stiffness and with us all peace-loving people to stand with confidence in the face of campaigns by trying some of which distort our values ​​and our principles from which our positions fixed and open the eyes of the world and awaken the conscience of the neighborhood that this step if you did not find what they deserved and warranted its obligations, this crisis will trigger a lack of confidence in all the promises and covenants that all the mass confirmed its commitment to abide by them.

The attempt to distract world public opinion from the fact that the position of the mass jamming and charges Jazzaf and marginalizing the tremendous courage of this step is due to humanity and the implementation of pre-release of the Libyan decision brave. The fighting side by trying out some of the Nile from this gain the great human before being a win-win situation and a victory Libya is in fact reveals a denial of covenants and covenants and is part of the undeclared war and makes the peoples of the world is seeking to acquire such weapons as a deterrent against evil forces.

To the world after the move to end the ownership of States to such weapons peace or war in the equation of compatibility of development and seeks affirms principles of peace and broadcast after the mass proved it is possible to achieve this.

Advertisements