استنفار أمني لكتيبة أبوبكر الصديق المكلفة بحماية الآسير سيف الإسلام

Security alert for the Abu Bakr al-Siddiq battalion in charge of protecting the prisoner Saif al-Islam

Ouj – Zintan

An informed source in the city of Zintan stated there was a high level security alert within the battalion of Abu Bakr Siddiq, issued by the parliament of Tobruk and the Council of Zintan elders, to protect the captive Saif al-Islam Gaddafi.

The source added that the alert came after information about the mobilization of  militias in the city of Zintan intent on attacking Saif al-Islam Gaddafi’s residence (place of detention).

The source reported that the Senate of Zintan took the initiative to reassure Saif al-Islam’s safety.

The military parade held yesterday in the city of Zintan was led by dissident forces of the military council of Zintan loyal to the Council of elders Zintan, who are responsible for the supervision and care of Saif al-Islam.

استنفار أمني لكتيبة أبوبكر الصديق المكلفة بحماية الآسير سيف الإسلام

أوج – الزنتان

اكد مصدر مطلع بمدينة الزنتان عن وجود استنفار أمني كبير داخل كتيبه أبوبكر الصديق التابعة لقوات برلمان طبرق والمكلفة من قبل مجلس اعيان الزنتان بحماية الاسير سيف الاسلام القذافي.

وأضاف المصدر في اتصال هاتفي بوكالة الجماهيرية للأنباء أن الاستنفار الذي يشرف عليه العقيد العجمي العتيري بنفسه جاء بعد توارد معلومات عن تحشيد لبعض المليشيات بمدينة الزنتان لغرض الهجوم على مكان تواجد المهندس الآسير المهندس سيف الإسلام القذافي بالزنتان.

وأوضح المصدر أن مجلس أعيان الزنتان بادر للإطمئنان على سيف الإسلام، محذراً الطرف المحشد من القيام بأي عمل قد لا تحمد عقباه.

يذكر أن العرض العسكري الذي اقيم أمس بمدينة الزنتان كان لقوات منشقة عن ما يسمى المجلس العسكري للزنتان، معلنة ولائها لمجلس أعيان الزنتان الذي تبنى الاشراف والمحافظة على سيف الاسلام.

الجبهة الشعبية لتحرير ليبيا
Advertisements